Vyhlásenia 2017-01-09T21:59:09+00:00

Stanovisko SKU, SACEI, SPV, SV OMEP a Platformy rodín detí so ZZ

Ministerstvo školstva plánuje uviesť do praxe od septembra 2017 dodatok k Štátnemu vzdelávaciemu programu, ktorý spôsobí, že materské školy (ďalej MŠ) sa budú brániť prijímaniu detí so zdravotným znevýhodnením. Všetky organizácie, ktoré sa aktívne zaoberajú [...]

By | 31. júla 2017|Categories: Vyhlásenia|Tags: , , , , , |0 Comments

Spoločné stanovisko SKU a Platformy rodín detí so zdravotným znevýhodnením k zverejnenému počtu asistentov učiteľa k 1. 9. 2017

„Vláda sa v prípade postoja k žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami môže hanbiť“.

Reakcia SKU na výroky P. Pellegriniho, podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu a bývalého ministra školstva v TA3 dňa 25. 6. 2017

Žiadame ministra školstva Petra Plavčana, aby reagoval na populistické vyjadrenia P. Pellegriniho na adresu učiteľského stavu.

By | 30. júna 2017|Categories: Vyhlásenia|Tags: , , |1 Comment

Reakcia SKU na zavádzajúce vyjadrenia MŠVVaŠ SR a ZMOS-u vo veci účelovej viazanosti príspevku na predškolákov v materských školách

Nerozumieme, ako je v demokratickej spoločnosti možné, že vláda rozhodne na základe argumentov jednej strany (ZMOS) bez toho, aby vôbec vypočula zástupcov materských škôl z praxe a rodičov, ktorých sa to najviac dotkne.

Stanovisko SKU k zrušeniu účelovej viazanosti príspevku na výchovu a vzdelávanie v materských školách

SKU vyzýva poslancov NR SR, aby pri hlasovaní návrh obsahujúci zrušenie účelovej viazanosti príspevku na výchovu a vzdelávanie nepodporili. Vláda SR schválila na svojom zasadnutí dňa 7. júna 2017 v rámci balíka zmien vo financovaní škôl zrušenie [...]

Stanovisko SKU k zvýšeniu počtu hodín dejepisu pre 9. ročník základných škôl a k nariadeniu používať spojité písané písmo

Slovenská komora učiteľov zásadne nesúhlasí so zvyšovaním počtu hodín dejepisu v deviatom ročníku ZŠ a so zdôrazňovaním potreby písania spojitým písaným písmom.

By | 24. mája 2017|Categories: Vyhlásenia|Tags: , , |0 Comments