SKU: Pre školstvo je dôležité vidieť plán a svetlo na konci tunela

Bratislava 3. decembra (TASR) – Pre slovenské školstvo je veľmi dôležité vidieť nejaký plán a svetlo na konci tunela. Pre TASR to uviedol prezident Slovenskej komory učiteľov (SKU) Vladimír Crmoman s tým, že žiakov, študentov, učiteľov, ale aj rodičov traumatizujú stále nejaké zmeny, ktoré sa týkajú školstva.

„Očakávali sme, že dostaneme nejaký reálny plán, ako sa veci vyvinú, a to je to hlavné, čo nevidíme. Nevidíme nejakú reálnu dohodu,“ uviedol Crmoman na margo situácie, ktorá sprevádza otázku návratu žiakov do škôl. Pripomenul, že sa stále hovorí o tom, že školstvo je priorita pre túto vládu, ale on nevidí, že by od konca októbra alebo začiatku novembra existovala nejaká pracovná skupina, ktorá by pripravovala nejaký plán. „Situáciu nevyrieši samostatne žiadna škola, minister školstva ani premiér, ale treba participáciu a tímovú prácu,“ poznamenal Crmoman.

Podľa prezidenta SKU je veľa ľudí v školstve otrávených tým, že vidia len dohadovanie sa a naťahovanie. Ako tvrdí, ťažko sa aj niečo plánuje. Poukázal pritom napríklad na hodnotenie či to, že sa nevie, ako budú vyzerať prijímacie pohovory či maturitné skúšky. „Je nesprávne, ak sme rukojemníci dohadovania sa alebo nezhôd,“ povedal prezident SKU. Online vyučovanie nemôže podľa jeho slov nahradiť normálne vyučovanie, aj keď oproti prvej vlne pandémie nového koronavírusu ide o veľký posun…https://www.teraz.sk/spravy/sku-pre-skolstvo-je-dolezite-vidie/511859-clanok.html

ANKETA TVNOVINY.SK

Vladimír Crmoman, Slovenská komora učiteľov:

Potrebovali by sme vidieť svetlo na konci tunela, chceme si vedieť veci naplánovať. Pomaly každý deň, každý týždeň sa menia nariadenia a stále nevidíme reálny plán návratu žiakov do škôl. Chyba je v tom, že buď je to hádzané na školy, nech oni zabezpečia 100-percentné testovanie, čo je nereálne. Alebo sa to hádže na ministra, nech pripraví plán. Očakával by som skôr od odborníkov, že pripravia skupinu, ktorá vymyslí plán, otestujú ho a potom nám ho predstavia. To už dávno malo byť. Mám pocit, že sme rukojemníci doťahovania sa medzi odborníkmi, vládou a ministrami. Ale tento problém sa nedá vyriešiť bez spolupráce. Veď celoplošné testovanie organizoval štát a mal problém zohnať zdravotníkov. Tak ako niečo také môžu zabezpečiť školy? https://www.tvnoviny.sk/exkluzivne/2014529_anketa-odbornici-komentuju-rozhodnutie-stabu-neotvorit-skoly-ide-podla-nich-o-politicky-boj

ANKETA DENNÍK N

Vladimír Crmoman, Slovenská komora učiteľov:

Čo hovoríte na to, že do Vianoc sa školy neotvoria?
Situácia sa opakuje už mesiac – sme v neistote a nevieme, čo bude nasledovať. Neustále zmeny sú pre školstvo veľmi traumatizujúce, deti ich ťažko zvládajú. Je lepšie, ak niečo nastavíme, ak aj nejaký čas trvá. Ľudia si na to zvykajú. Ale keď je to dva týždne takto a o mesiac zas inak, to je veľmi traumatizujúce.
Ako si myslíte, že by mal prebehnúť návrat detí do škôl?
Nevidím reálne ani to, že deti pôjdu do škôl v januári, pokiaľ stále neexistuje jasný plán. Dávno mal existovať tím ľudí vyhradený len pre túto otázku naprieč ministerstvami…https://dennikn.sk/2169370/katastrofa-jesitnost-hanba-obrovska-spolocenska-strata-co-si-myslia-politici-odbornici-ci-ucitelia-o-zatvorenych-skolach-anketa

ANKETA DENNÍK POSTOJ

Vladimír Crmoman, prezident Slovenskej komory učiteľov

V prvom rade si treba uvedomiť, že sú tu odborníci a vláda, ktorí majú školám ukázať svetlo na konci tunela. Zatiaľ mi to však pripadá, ako keby som dal žiakom, ktorých učím hudobnú výchovu, zadanie, že do mesiaca sa naučte túto skladbu a nejako to vyriešte. Ako učitelia očakávame, že odborníci si sadnú a vypracujú reálny plán. Ministerstvá školstva, zdravotníctva a vnútra by sa mali zosúladiť. Školám by mali poskytnúť potrebný servis, nielen vyhlásenie o tom, že majú žiakov, rodičov a učiteľov pretestovať…https://www.postoj.sk/66815/preco-ostali-skoly-zatvorene-a-ako-by-sa-do-nich-mali-ziaci-vratit